Forside /  Frakt- og kjøpsvilkår
Følgende Frakt- og Kjøpsbetingelser gjelder for Zero AS, Org nr 950 318 651 
 
 Besøksadresse
Rådhusgata 4, 9800 Vadsø
Verksveien 1, 9900 Kirkenes
Dr. Wesselsgate 19, 9900 Kirkenes

Registrering
Konto opprettes under Min konto eller underveis når du foretar ditt første kjøp. Registreringen krever en gyldig epost-adresse. Vi leverer til hele Norge. Ved levering til utlandet, ta kontakt på mail. Ved kort- og kredittkjøp må vedkommende i følge loven være 18 år. Når du handler er e-post og mobilnummer obligatorisk.

Adresseendring
Kunden er selv ansvarlig for at riktig adresse og postnummer er oppgitt i profilen. Adresseendring gjøres på Min side. Registrert adresse vil være leveringsadresse, men det er mulig å legge inn alternativ adresse på levering om ønskelig dersom du handler med kort.

Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Alle kostnader knyttet til kjøpet, varer og frakt, vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Alle tilbudspriser gjelder så langt lageret rekker eller ved kampanjer. Vi tar forbehold om at feil kan oppstå på priser og beholdning samt tekniske feil knyttet til handlekurv eller utsjekk. Vi vil da kontakte Kunden innen neste virkedag og finne en god løsning.

Betaling
I vår nettbutikk kan du betale med både faktura, delfaktura og kredittkort gjennom Klarna Checkout. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Klarna som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt. Ved et kjøp i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. Velger du faktura eller delfaktura vil du motta en e-post med faktura fra Klarna når varene er bestilt.

Det er et krav fra Klarna at personnummer blir lagt inn ved kjøp. Dette er for trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, samt for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling.

Fakturaspørsmål:
Har du bestilt medfaktura og har spørsmål vedrørende denne, ber vi deg ta kontakt med Klarna direkte på telefon: 21 01 89 91 Les mer om Klarna.
Der kan du også logge deg på "Mitt Klarna" for å få oversikt over dine faktura.

Kontakt oss:
Finner du ikke svar på det du lurer på, er du velkommen til å kontakte oss. Vær vennlig å oppgi ordrenummeret ditt om henvendelsen gjelder bestilling som du har gjort i nettbutikken.

Epost:
kundeservice@zerostores.no (generelle spm)
sales@zerostores.no (kjøpsrelaterte spm)

Leveringstid
Leveringstid beregnes normalt til 3-6 virkedager + ordinær postgang. Vi tar forbehold om at det kan oppstå situasjoner som gjør at vi blir utsolgt for ett eller flere produkter. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby som alternativt produkt. Du har rett til å heve kjøpet ved forsinket levering.

Leveransevilkår
Alle ordre fra Zero blir sendt via posten/bring. Du får en hentemelding på SMS om når og i hvilken lokale "post i butikk" der pakken kan hentes. Du kan også velge å hente varerne på en av Zeros avdelinger. Varer bestilt på nett som ikke blir hentet, eller nektet mottatt vil bli returnert til oss for kundens regning (se mer info under eget punkt nedenfor).

Bytting
MERK at vi ikke kan garantere at varen du ønsker istedenfor er på lager nå vi mottar returen. For å være på den sikre siden anbefaler vi at du bestiller ønsket vare på nytt i nettbutikken og heller sender tilbake gammel vare med ønske om refusjon. Vi refunderer beløpet senest 10 dager etter mottatt retur.

Retur
Dersom det er ønskelig å returnere en vare kontakter du oss på mail, så vi kan sende deg en returlapp.
Med en gang vi mottar varen fysisk i butikk vil vi godkjenne returen og refundere deg penger.

Angrerett
Du kan selvsagt benytte deg av angreretten om du likevel ikke ønsker produktet du har bestilt. Angrefristen utløper 14 dager etter at du har mottatt varene. Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Angreskjema sendes sammen med ordrebekreftelsen på e-post. Denne inneholder en del ferdig utfylt informasjon som må være vedlagt returen. Ved angrerett kan du returnere varen(e) på følgende måte:

Alternativ 1 - Levere varen kostnadsfritt til den butikken varen(e) ble kjøpt i – Du trenger ikke å fylle ut angreskjema om du benytter dette alternativet, det tilstrekkelig å vise kvittering.

Alternativ 2 - Fyll ut angreskjema eller benytt angreskjema du fikk tilsendt med ordrebekreftelsen og send denne sammen med varen til Zero (se kontaktinformasjon). Ved valg av alternativ 2, må kjøper selv dekke alle kostnader i forbindelse med retur.

I begge tilfeller må varen leveres i uskadet original emballasje og varen skal være ubrukt og i samme forfatning som du mottok den. Eventuelle merkelapper skal henge på. Ved bruk av angrerett, kan ikke varene være brukt, samt at original emballasje og merkelapper som hang-tags kan ikke være fjernet fra produktet. Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15, første ledd).
Ved retur vil pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur.

Uavhentede pakker
Dersom Posten er valgt som transportmetode vil det bli sendt ut en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss. For uavhentede og ikke-betalte pakker vil du blir belastet et gebyr på kr. 199,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Dersom du har valgt å hente pakken hos Zero, vil det sendes en påminnelse dersom ikke pakken hentes. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Heving av kjøp
Om du velger å heve kjøpet i sin helhet blir hele beløpet ekskl. frakt/gebyr refundert. Dette forutsetter at du har handlet med kort og at varene er kommet tilbake til oss.

Reklamasjon
Dersom det oppdages feil eller mangler på et produkt kan produktet sendes kostnadsfritt inn til Zero ved hjelp av en postlapp som vi sender kunden på mail. Send oss en mail på sales@zero-as.no eller ring oss på tlf. 78953070 for å få tilsendt returseddelen. Det vil ikke bli tilbakebetalt porto om det sendes inn for egen regning. Husk å merke forsendelsen tydelig med hvem den er fra, og hvilket ordrenummer det gjelder. Nytt eller tilsvarende produkt vil bli sendt så fort vi har mottatt produktet som er defekt. Alle eventuelle garantier gjelder i Norge. Tilbakebetaling av forhåndsbetalte beløp, inkl. frakt, ved reklamasjon, og ved heving av kjøp pga forsinket levering vil skje innen 14 dager

Returadresse
Produktene som skal i retur sendes til følgende adresse:
 
Zero AS
Rådhusgata 4
9800 Vadsø
 
Zero AS
Verksveien 1
9900 Kirkenes

Zero AS
Dr. Wesselsgate 19
9900 Kirkenes

Husk å merke forsendelsen med navn og ordrenummer.

Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgt-situasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

Copyright
Innhold på nettsidene er Zero AS sin eiendom. Innholdet er beskyttet etter opphavsrett, markedsførings- og varemerkelovgivning.

Personlig informasjon
Når du handler hos oss oppbevarer vi informasjon som navn, adresse og telefonnummer. Dette er for å gjøre oss i stand til å fullføre handelen og levere ordren til deg. Vi behandler din informasjon med den høyeste diskresjon og håndtere dine personopplysninger i samsvar med personopplysningsloven (PDA). Du har alltid rett til å få den informasjonen vi har lagret om deg, samt å få den slettet. Kontakt kundeservice på kundeservice@zerostores.no hvis du vil at informasjonen skal slettes.
Top